TSUNAMI , NAMA MALAYSIA DIMATA DUNIA !

Dua isu telah membuat nama Malaysia semakin dikenali di mata dunia disebabkan isu tsunami berlaku .

Satu isu , berita harian .



sumber dari : cnn .

Isu kedua , fizz fairuz .




Tahniah , dua isu ini buat nama Malaysia terkenal di mata dunia .

Notakaki : cuba bayangkan kalau tsunami berlaku dinegara kita , apa korang rasa kalau korang kata macam tu dekat Jepun . Fikir la weh !

21 comments:

ARC™ said...

dem aku abru je habis menulis benda yang sama tapi taknak exceed kuota dan prinsip aku. so aku publish 12am malaysia nanti je

malu bhai orang luar tengok insensitiviti malaysia.

Malu!

dan kuang hajaq!

mahirahnazlim said...

* tutup muka - malu

fezaL Mohd said...

arc : haha , sama ke . tu ah . malu wehhhh . aku malu ! damn .

mahirah : face shy not facebook !

Ery Farieha said...

hahadoii.
cuba jd kat msia, org kate camtu?
grrrr. mintak jauh semua ni. huhu

fezaL Mohd said...

eryyy : pernah kot , kt kedah n penang dulu . harap2 la .

CahayaCintaIlahi said...

aish benda ni pun leh jadi isu
aih tak patot la..macam ni la
pikiran org msia..mmmm

fezaL Mohd said...

cahaya : cmtu gamaknya .

gaung said...

agak agakla nk joking tak bertempat.
jangan sampai orang disana mendoakan kita terima bala pulak..
"hah hambek ko tsunami..sedap sangat kutuk kitorg"

fezaL Mohd said...

gaung : tau tk pe broo . tu ah orang kita !

h A n Y S said...

sape yg lukis otromen tu? xde sensitiviti lgsg! blh plak pihak yg berkenaan approve utk di publish??!!
MEMALUKAN!
aiyoo

Nur Hani said...

nak berlawak tak kena masa diorang ni. =.="

p/s: kalau aku jd pakcik tu , aku tak reply tweet eddie tu , aku remove je tweet aku. bnd kecik pon
xle fikir ke ?

Liyana Lunia. said...

sumber kedua tu tulis la dr mana. KAHKAHKAH

+qAsiH naDiRa+ said...

mmg memalukan~em...mcm ckp besar je~belom kene lagi,boleh la ckp mcm 2~memalukan~

Huda Luna said...

org msia mmg huh

fezaL Mohd said...

bising2 tak guna u'olll !

Ainee Cumi said...

Tu lah pasal. Tak sensitif langsung.. Grrr!

mimimemo said...

malaysia semua mende nak buat lawk:( xkelaka okei mereka2 ni..buat malu jep..T_T

Zana Zingaa. said...

baru baca 2nd info kat ynn. ;(

♥ LT Gadis Senjakala ♥ said...

before this ...
rating pasal malaysian manner by reader digest....takingat pulak isue ape...ahaks....
now ....pasal ni..
sgt2 tak sensitif....

Mohamad Amirol said...

no comment
=.=''

mupie N' muffy free lens said...

ok....yg draw pon satu hal...yg komen pon satu hal.....law marah n whatever....bahasa please jga ......for me...it not the cariccator only change his manner...but WE must change our manner....not he only...WE.....me..u...n...u