BANGKIT .

Hi semua .

Dalam hidup ini nak mencari teman yang boleh percaya , boleh buat benda bersama susah senang dan sebagainya adalah susah .

Betul susah .

Pernah kau rasa kena tipu selama dua tahun , susah senang bersama . Aku dah merasakannya . Sumpa sakit untuk bangkit . Mendengar dari pihak lain kesah kau , bukan dari mulut kau sendiri .

Kenapa perlu berbohong ?

Ini salah satu sebab kenapa orang meletakkan perempuan semua sama sahaja , dapat yang senang mudah lupa yang sentiasa ada di sisinya .

Mungkin ini dugaan , tak perlu nak berleter tiada sapa dapat bantu kau untuk terus bangkit . Mungkin ini ketentuannya .

Makin lama bercerita makin teringat kesah bersama . Cukup la .

Sampai bila nak jadi bodoh macam tu , serius kau memang tak bagi manafaat .


Notakaki : maaflah blog ini menjadi macam ini .

5 comments:

Amierah Nabillah said...

assalamualaikum :)

saya tak berapa tahu keseluruhan kisah ni, tapi saya dapat faham generally apa yang kamu sampaikan. hmm, saya pun pernah kena mcm ni, dua kali. first time kena, rasa geram, bengang, semua ada. but then, slowly, saya kuatkan diri untuk move on.

bila saya dah kuat & bangkit semula, saya terjumpa pulak dengan this second guy. semua dah elok for quite some time, in fact, i felt like it was the best relationshop ever, tapi tiba2 dia nak break up jugak, atas sebab2 tertentu. sedih sangat sebab saya ingat the second one memang untuk saya, tapi Allah tak izinkan juga.

lepas dah lalui dua break up, memang selalu dalam state of denial, tapi akhirnya, saya menurut untuk mengikut saranan untuk berfikir hikmahnya.

cuba fikir, kenapa Allah tak teruskan kamu dua? mesti ada sebabnya. sebabnya simple, dia mungkin bukan yang terbaik untuk kamu. kalau kamu ikhlas menjaga hati perempuan, insyaAllah, Allah akan beri kamu perempuan yang setanding untuk kamu. kenapa Allah putuskan sekarang? sebab Allah nak pelihara kamu. bayangkan, si dia buat kamu macam ni bila kamu berdua dah berkahwin & dah ada anak. lagi sedih kan? dalam banyak cara, Allah sedang memelihara kamu. Allah sayang kamu :)

fikirkan hikmahnya & kuatkan semangat untuk bangkit sepenuhnya. insyaAllah, ada seseorang di luar sana yang betul2 untuk kamu :) jangan berputus asa ok :)

Amierah Nabillah said...

*relationship

mizmarmalade said...

TAK semua perempuan macam itu En. Fezal...

Anis Mohd said...

memang susah .
tapi . . .

Effbii said...

hey relax lah. chill. Allah kan ada. merayu pada-Nya. :)